نگاهی به فعالیت های ستاد مهدویت استان خراسان رضوی

مسؤول ستاد مهدویت استان خراسان رضوی با نگاهی گذرا بر عمده برنامه های این ستاد در طول سال، گفت: مهم ترین هدفمان فراهم آوردن بستر مناسب برای معرفت عمیق‌تر مردم نسبت به امام زمان(عج) است.
حجت الاسلام رضا علی عزیزی، مسؤول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به عمده فعالیت های برگزار شده این ستاد، اظهار کرد: عمده فعالیت ستاد مهدویت استان خراسان رضوی در دهه مهدویت است اما در سایر فصول سال با برنامه منسجم و اصولی فعالیت ستاد را ادامه می دهیم.

حجت الاسلام عزیزی یکی از اهداف ستاد مهدویت را فراهم آوردن بستر مناسب برای معرفت بیشتر و عمیق‌تر مردم نسبت به امام زمان(عج)، مبارزه با انحرافات و خرافات و ارزش‌های فراموش شده یا کم‌رنگ شده به‌ ویژه در حوزه فرهنگ انتظار خواند و گفت: بدون شک همواره تلاش کرده ایم تا بر دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و اصل ولایت مطلقه فقیه و پاسداشت خون شهدا، آشنا کردن نسل جوان با اندیشه و سیره حضرت مهدی(عج)، آشنا کردن مردم با حکومت جهانی امام عصر و آشنایی مردم با توانمندی‌های سیاست دینی در پناه نظام مبتنی بر ولایت‌فقیه تاکید کنیم.

وی افزود: در فرودین ماه سال ۱۳۹۵ و ایام تعطیلات سال جدید ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی(هیات مهدی یاوران) در منطقه خارتوران از توابع شهرستان شاهرود به مرکزیت زمان آباد و شامل ۲۶ روستا و در ایام میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) با برگزاری مجلس جشن و سرور عرض ارادت کردند.

مسؤول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی بیان کرد: امسال نیز هیات مهدی یاوران در محیطی ملکوتی با حضور ۱۵۰۰ نفر از مردم منطقه همراه با مراسم استقبال از پرچم حرم امام علی(ع) گلبانگ شادی خود را به آسمان فرستادند و با آنچه در توان بود شکوه و زینتی بهتر به این مناسبت مبذول داشتند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات گفتمان مهدویت، دعای عهد و کمیل در مساجد مختلف، برگزاری جلسات حلقه معرفت با موضوع مهدویت در قالب پرسش و پاسخ در منازل، بوستان ها و مراکز علمی فرهنگی، توسعه فرهنگ مهدوی با محصولات فرهنگی از جمله چاپ و اهدای کتب دعای عهد امام مان(عج) و توزیع بنر و پوستر نمایشگاهی در بین مخاطبان از دیگر برنامه های ستاد مهدویت استان در دهه مهدویت شمرده می شود.

مسؤول ستاد مهدویت استان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با موضوعات مهدویت در دانشگاه ها، مدارس علمیه و مراکز علمی و فرهنگی، یادآور شد: تا کنون ۱۰ میزگرد رسانه ای و پخش از شبکه استانی خراسان رضوی با حضور استادان عالی حوزه در عرصه مهدویت با هدف گسترش فرهنگ مهدویت برگزار شده است.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به برگزاری اجتماع منتظران و راهپیمایی های این چنینی خاطر نشان کرد: پیاده روی هایی که تا کنون برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) انجام شده است، بنا به بیان آیت الله علم الهدی حرکتی دلی است که پس از مدتی مردم احساس ناامیدی می کنند؛ به همین سبب برگزاری آن ضرورت چندانی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های هیات مهدی یاوران تاکید کرد: فراخوان جشن بزرگ فاطمی، تهیه کتاب و طراحی سوالات مسابقه از کتاب «گفتگویی که به عشق انجامید» با موضوع امام زمان(عج) و اختصاص ۱۲ جایزه یکصد هزار تومانی به برندگان، تهیه و توزیع پیک نوروزی مهدی یاوران بین سنین ۷ تا ۱۲ سال، برنامه ریزی و برپایی همایش گرامیداشت روز میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن از برنامه هاین این روز بوده است.

مسؤول ستاد مردمی مهدویت استان خراسان رضوی افزود: مراسم استقبال از پرچم حرم امام علی(ع) در یک کیلومتری در روستای زمان آباد، آغاز مراسم در حسینیه روستای زمان آباد، سخنرانی و مداحی و بیان خاطرات از سوی آزادگان جنگ تحمیلی از دیگر برنامه های ستاد مهدویت استان خراسان رضوی شمرده می شود که با همت دوستان به اجرا در آمده است.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به برگزاری همایش و جلسات مهدوی در مساجد مشهد و شهرستان های استان تاکید کرد: برگزاری همایش نقش بازار در توسعه فرهنگ انتظار با حضور اصناف و بازاریان مشهد در مجتمع های تجاری و مجامع امور صنفی از برنامه های ستاد مهدویت در ایام شعبانیه بود که با استقبال مردم روبه رو شد.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه هایی برای خانواده های مهدی یاور، گفت: برگزاری حلقه های معرفت خانه به خانه، تهیه هدایا برای اهل منزل به ویژه کودکان و برگزاری جلسات جشن و شادی از برنامه های جذاب ستاد تا کنون بوده است.

مسؤول ستاد مهدویت استان خراسان رضوی در پایان نسبت به توسعه فعالیت ستاد مهدویت خراسان رضوی در شهرستان های استان اظهار امیدواری کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 8 =